pátek 5. ledna 2018

Dovolená v Chorvatsku

Píše se 15.srpen roku 2017 a já se chystám na svou první dovolenou v zahraničí. Naším cílem je malé městečko nedaleko Chorvatského Primoštenu. Všichni kolem 5 hodiny ranní nasedáme do naší dodávky a vyrážíme. Čeká nás opravdu dlouhá cesta. Tuším, že nějakých 12 hodin. Zpočátku se snažím spát, ale po pár hodinách to vzdávám. Spala jsem tak napůl. Navíc se budím ještě více unavená a rozlámaná. Snažím si tedy čas krátit jinak. Poslouchám písničky, čtu knihu, hrajeme hry. Po dalších pár hodinách skoro necítím zadek. Najít pohodlnou polohu na sezení se zdá skoro nemožné. A to ještě máme štěstí, že s přítelem sedíme úplně vzadu a máme o 1 sedačku více. No i když zase taková výhoda to není. Onu zmíněnou sedačku zabírá koš plný jídla. Když konečně přejíždíme hranici České republiky oddychnu si. Čeká nás zastávka při které se můžeme občerstvit a protáhnout si naše ztuhlá těla. Poté cesta ubíhá docela rychle. Ještě děláme menší zastávku v Maďarsku na Balatonu, kde si užíváme krásného výhledu a hurá směr Primošten. Když konečně přibližně po 15 hodinách vidím moře jsem nadšená. (Kvůli výletu na Balaton jsme si trošku zajeli) Tolikrát jsem si přála jet na dovolenou k moři a teď se to opravdu děje. Jsem nadšená, jako malé dítě. Po příjezdu jsme se šli ubytovat a podívat se poprvé k moři.

Ubytovaní jsme byli ve vile Rozario, která se nacházela jeden kilometr od Primoštenu. Apartmán byl zařízen docela hezky, ale na tom nám tolik nezáleželo. Stejně jsme tam trávili čas jen když jsme připravovali jídlo a když jsme šli spát. Část apartmánu kterou jsme hodně používaly, byl náš balkon, který byl opravdu velký a proto jsme se na něj všichni vešli. Nejen, že jsme na něm obědvali, ale také hráli hry, koukali na filmy...Každé ráno nás z postele vytáhli první sluneční paprsky, Pro mě to bylo jako probuzení v ráji. Hned naproti postele jsme totiž měli velké prosklené dveře vedoucí na balkon, ze kterého bylo vidět na moře a okolní ostrůvky. První den se nesl ve znamení poznávání. Prozkoumání vily, návštěva malé pláže a koupání v moři. Nezapomenu na to, jak mě smetla první vlna a já se na kraji pláže válela jak blázen. Další částí dne bylo samozřejmě opalování. No a hádejte jak jsem dopadla. První den a totálně opálené plavky, že neopálené části přímo svítily na dálku. Další dny se nesly v podobném duchu. Na výlety jsme chodili do nedalekého Primoštenu, kde měli tu nejlepší zmrzlinu kterou jsem kdy jedla. Nekonečno příchutí, až člověk nevěděl kterou si vybrat. A ty porce! Chodili jsme si i posedět na vínko či mořské plody a jednou jsme si vyrazili na pizzu.

Několikrát jsme byli objevovat i krásy přírody. Nejrůznější skály, pláže či památky. Nesmělo chybět ani hledání mušlí,které se nám vůbec nedařilo. Místo toho jsme objevili kraby, kterým se naše přítomnost ve vodě moc nelíbila. Jeden den jsme vyrazili do asi hodinu vzdáleného Splitu, kde jsme navštívili Starý Split a Diokleciánův palác. Poté jsme se procházeli kolem moře a zavítali i na místní bleší trh. Splitské historické uličky byly moc krásné. Počasí nám i tentokrát přálo a bylo příjemných 23 stupňů při kterých jsme se nepotili ,ale užívali si příjemného chládku oproti jiným dnům. Jak se blížil konec dovolené, tím se má nálada horšila. Nechtělo se mi zpátky do zimy. Komu by se také chtělo, když si celý týden mohl užívat klidu na lehátku u moře s ledovými drinky a fíky padajícími až do klína. Bohužel všechno jednou končí a u naší dovolené tomu nebylo jinak. Já doufám, že toto nádherné místo navštívím znovu.

Náš krásný výhled z balkonu